Держстандарт початкової загальної освіти

Хід впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти

2012 рік став особливим для початкової школи. Адже саме з 1 вересня у початковій школі розпочалося поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи.
Одним зі шляхів оновлення змісту освіти і узгодження його із сучасними потребами, інтеграцією до європейського та світового навчального простору є орієнтація навчальних програм, складених відповідно до нового Державного стандарту, на набуття ключових компетентностей і на створення ефективних механізмів їх запровадження.
Нова редакція Державного стандарту розкриває значення основних термінів, якими оперують як автори зазначеного документу, так і автори розроблених за ним навчальних програм. Чітко простежуються позитивні зміни нової редакції документу у його спрямуванні безпосередньо на дитину та її особистість:
  •  забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти;
  • особистісно зорієнтований підхід в навчально-виховному процесі;
  • формування ключових компетентностей учнів, серед яких особливо виділені загальнокультурна, громадянська, здоров’язбережувальна, інформаційно-комунікаційна;
  • розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання;
  • застосування здоров’язбережувальних технологій;
  • обов’язкове вивчення іноземної мови з 1 класу;
  • посилення природничої складової навчання через виокремлення освітньої галузі «Природознавство»;
  • впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкової школи;
  • зорієнтованість змісту освіти на соціалізацію особистості молодшого школяра;
  • передбачення діяльнісної лінії в кожній освітній галузі;
  • можливість самореалізації учня в процесі опанування практичною складовою освітніх галузей;
  • поступове впровадження Державного стандарту в практику початкової школи.
За кожною освітньою галуззю чітко визначено її мету та шляхи досягнення передбачених результатів.
Аналізуючи шляхи виконання поставлених завдань, можна виділити спільні , які ведуть до гармонійного розвитку особистості дитини:
  • формування в учнів позитивної мотивації навчання;
  • формування комунікативних умінь;
  • соціально-культурний розвиток особистості;
  • формування вміння вчитися;
  • засвоєння елементарних знань з тої чи іншої освітньої галузі;
  • формування на доступному рівні цілісної картини світу;
  • оволодіння учнями способами самостійної діяльності.
Виходячи з названих загальних завдань члени ШМО вчителів початкових класів ЗОШ №1 ім. Т. Шевченка ставлять відповідні проблеми і перед собою.
Проведення у 2011-2012 н.р. Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» надало можливості для створення сприятливого середовища для адаптації дитини до навчання.
У рамках Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» ШМО вчителів початкових класів ЗОШ №1 було проведено такі заходи:
1. Ознайомлення вчителів із Листом МОНмолодьспорт України від 30.01.2012 № 1/9-66 "Щодо проведення акції "Дай руку, першокласнику!"
2. Проведено оперативну нараду з учителями початкових класів «Всеукраїнська акція «Дай руку, першокласнику!»
3. З метою удосконалення НВП в першому класі проведено анкетування серед батьків учнів, які навчаються в 1 класі; узагальнено результати.
4. Створено на сайті школи сторінку «Дай руку, першокласнику!» з метою висвітлення інформації про хід акції.
5. Створено інформаційний куточок «Ми чекаємо на тебе, першокласнику!»
6. Проведено навчальні збори для батьків майбутніх першокласників «Моя дитина йде до школи» (квітень, травень, серпень)
7. Випущено брошуру «Міні – поради» для батьків майбутніх першокласників.
8.Проведено підготовчі заняття для майбутніх першокласників.
9. На засіданнях ШМО вчителів початкових класів:
- опрацьовані інструктивно – методичні матеріали МОНмолодьспорту України «Особливості організації НВП в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012 – 2013 н. р.(додаток до листа від 01.06.2012 №1∕9- 426 «Щодо інструктивно – методичних рекомендацій із базових дисциплін») ( протокол №1 від 05.09.12);
- «Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи» (протокол №1 від 05.09.12);
- Проведено брейн – ринг для вчителів «Новий Державний стандарт початкової загальної освіти: Що? Де? Як?»(протокол №2 від 08.11.2012)
- проведено анкетування «Новий Державний стандарт початкової загальної освіти: Що? Де? Як?»(протокол №2 від 08.11.2012)
- керівником МК створено та опрацьовано електронну презентацію «Підготовка вчителів початкових класів до впровадження нового Державного стандарту».
10.Питання оновлення змісту початкової освіти розглядалися на:
- Методичних оперативках :
1.«Підготовка вчителів початкових класів до впровадження нового Держстандарту початкової загальної освіти. Вивчення документів чинного законодавства» (Сапунова С.І.)
2. Брейн – ринзі для вчителів «Державний стандарт початкової загальної освіти: Що? Де? Як?»( Кокарева І.Г.)
3. Майстер – класі «Впровадження нового змісту початкової освіти. Коментар до нової навчальної програми з математики»(Леміш Т.Л.)
4. Створено презентацію «Підготовка вчителів початкових класів до впровадження нового Держстандарту початкової загальної освіти» (Сапунова С.І.)
5. Проведено вхідне та вихідне анкетування «Державний стандарт початкової загальної освіти» (Сапунова С.І.)
6. Проведено моніторинг навчальних досягнень учнів 1 – х класу за 1 семестр та за 2012 – 2013 навчальний рік. (Леміш Т.Л.)
7. Проведено батьківські збори для батьків першокласників. Знайомство з новою програмою. Леміш Т.Л., Шикова І.І.)
8. Оформлено куточок «Державний стандарт початкової загальної освіти»
9. Проведено семінар «Порівняльна характеристика Держстандартів початкової загальної освіти»
11.ШМО вчителів початкових класів ЗОШ №1 тісно співпрацює з ДНЗ № 182 «Щасливе дитинство» за такими напрямками:
- Презентація свого освітнього закладу у ДНЗ № 182 (вересень)
- Розробка спільних заходів по співпраці з ДНЗ №182 (вересень – жовтень)
- Підготовка та проведення вебінару із вихователями ДНЗ №20 «Як працювати сьогодні, щоб у дітей не зникало бажання вчитися»
- Робота «Школи майбутнього першокласника».
12. Охоплення першокласників ГПД складає _____ %
13.У школі створено сучасну матеріальну базу, забезпечено належні умови для навчання та виховання першокласників:
- гаряче харчування;
- обладнання класних кімнат сучасними меблями;
- обладнання спальних кімнат;
- ігрової кімнати.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.